Ny präst

För drygt ett år sedan (har egentligen ingen aning om när, utan höftar bara vilt) så fick min församling en ny präst. Och samtidigt passade han på att ändra mässtiden på söndagarna från 11.30 till 10.30.
Halv elva på en söndag är ofantligt tidigt! Och när man går i mässa vill man se någolunda respektabel ut. Det gör inte jag vid den tiden på söndagar. Det är en sån seg dag i sig. Man vill gå upp sent, äta frukost framför tvn, slöa i soffan med en bok. På sin höjd går jag på gymmet på eftermiddagarna.
Jag har inte träffat vår nya präst ännu. Trots att jag tror att han har varit i vår församling i drygt ett år. Det är mässa på kvällarna onsdag, torsdag och fredag också. Då borde jag ju orka gå.
Undrar om Gud är arg på mig? Eller om han har överseende med att det är lite mycket just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0