Torsdagsaktiviteter

Jag har hunnit med mycket idag. Faktiskt.
En jobbintervju, köpt biobiljetter till Män som hatar kvinnor (fick stå i kö i tjugo minuter för det är sportlov och då ska alla ungar på bio istället för att ägna sig åt fysiska aktiviteter. Fick platser näst längst bak! ) och tränat.
Två glädjande saker kom med posten idag:
1. Livstecken från a-kassan. De beviljar min ersättning (tror jag det, med tanke på den förmögenhet jag har betalat till dem varje månad).
2. Månadens nummer av Allt om Historia. Den läser jag igenom med samma andakt som andra kvinnor läser Elle eller Vouge.

Massor av roliga saker att läsa denna gång: Barbie fyller 50 år, Dalai Lama, Vikingarna (våra förfäder - inte dansbandet) och Kärleksskandalen i brittiska kungahuset (de har inte flyt när det gäller kärlek alltså). Ska gotta mig i detta nummer efter en lång dusch (har fått blandaren utbytt idag, så nu tjuter det inte som en sirén längre när man sätter på kranen) och middag. Kyckling i pestosås med fullkornspasta. Nigella skulle vara stolt om hon visste hur mycket omtanke och kärlek jag lägger ner på min matlagning.

Jag funderar på att klippa lugg. Hur känns det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0