Måndag morgon

Jag har skaffat mig en vardagsrutin. Vaknar klockan sex och tittar på fyra sitcoms på tv, somnar om en timme till och går sedan upp och tar tag i dagens alla "måsten".
Jag sover dåligt. Hysteriskt dåligt till och med. I synnerhet i natt. Och idag måste jag iväg till stan på ett möte. Ser inte klok ut. Dessutom är det kallt ute.

Jag saknar verkligen mitt jobb. Det slog mig när jag tog dagens första kopp kaffe. Jag saknar det och har inte sörjt över det ännu. Har inte funnits tid.

Jag vill ha en ny säng och en ny soffa. Och Restylane i läpparna. Det ska jag skaffa mig när "allting har ordnat sig". Och så vill jag åka tillbaka till New York.  Bara strosa omkring där och inhalera atmosfären. Njuta av stadens puls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0