Är detta en bra eller dålig nyhet?

Det skvallras och tjattras någonting överjävligt i flygbranschen. Jag skojar inte. Oftast är det rök utan eld. En fjäder blir till ett flygplan på några sekunder.

Vi har till och med en sajt dit vi kan vända oss för att tillgodose vårat skvallerbehov - Flygtorget. Där finns allt som hör flyget till, bland annat annonseras jobb ut där (då det finns några vill säga) inom branschen. Allra roligast är dock att läsa forumet, där flygande (anonymt) kan diskutera och analysera rykten, flygbolag och händelser. Det resulterar i riktiga catfights ibland.

Naturligtvis publicerar även Flygtorget nyheter också.

Idag läste jag att Malaysia Airlines lägger ner sin tur mellan Stockholm och New York i oktober. Och nu sitter jag och funderar om det är en bra eller dålig nyhet.

Å enda sidan har det ju främjat konkurrensen att ha tre bolag som flyger från Stockholm till New York, vilket bidragit till att det för resenärerna blivit billigare att ta sig över Atlanten.
Å andra sidan står man sig själv närmast, och nu kanske svenska bolag vågar satsa mer på denna sträcka.

Jag lovar att jag skulle offra mycket för att få jobba på dessa linjer.


Kommentarer
Postat av: kiki

OOH då skulle ju du få BETALT för att åka över atlanten! det är inte att leka med :D

2009-07-07 @ 19:25:54
URL: http://varulven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0