Den lilla glädjespridaren

Jag är inte speciellt utvilad idag. Jag har sovit oroligt (de få timmarna jag lyckades sova) och jag har en massa jobbiga saker som jag måste börja ta tag i. Ni vet sådana där saker som bara framkallar ångest.
Jag känner mig blek och glåmig och håret har förlorat all sin glans. Jag är kraftlös och nedstämd.

Då helt plötsligt när jag kände mig som mest nere, fick jag ett mail. Av Martin! Det levande Prozac-pillret. Och han skrev så fina saker till mig att jag bokstavligt talat kände hur färgen i mitt ansikte började komma tillbaka till sitt ursprung (istället för den grå/lila nyans jag burit på den senaste tiden) och håret kändes levande och svalligt som i en schampoo-reklam.

Vilken makt ord har ändå. Man kan förgöra en människa fullständigt med dem eller så kan man förgylla en hel dag för någon. Martin har nog förgyllt hela min vecka, tror jag. Efter så fina ord känns dagens uppgifter lite lättare.

Martin, hörrni! För säkerhets skull sätter jag in en bild till på honom. Så ni också får bli lite glada. Och vill ni bli på riktigt, riktigt bra humör så ska ni titta på "Stora byggslaget" ikväll klockan 20.00 på TV3. Då får ni själva se mannen, myten, legenden i högform.


martin

Kommentarer
Postat av: Agilitydream

Jag ska också ta fram mina gamla plattor av Whitney Houston och lyssna genom de. Eller mina gamla mp3!!! ;)

2009-07-15 @ 11:28:51
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0