Et tu, Brutus?

Lågkonjunkturen bland mina ägodelar fortsätter. Senast i raden att börja strejka är min mixer.

Jag har aldrig varit en fruktostmänniska. Jag måste vara vaken i ett par timmar innan jag kan stoppa någonting annat än kaffe i munnen. Så har det alltid varit.
På helgerna gör jag mig till lite. Då blir det rejäl frukost. Eller brunch är väl en mer korrekt beskrivning. Idag skulle jag göra en smoothie.

Tog fram min mixer, slängde i lite vaniljyogurt, minimjölk, frysta hallon och blåbär och kör igång. Efter två sekunder la mixern av. Den orkar inte med att mixa frysta bär längre.

Jag låter mig inte knäckas av det. Det är ju en Lotto-dragning ikväll. Imorgon kanske jag kan köpa en ny mixer. Inga problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0