Helgens agenda

Fördelen med att vara morgonpigg är ju att man får ut mer av dagen. Man hinner med mera saker helt enkelt. Jag har tvättstuga nu på förmiddagen och alldeles strax ska jag ställa mig vid köksbänken och göra i ordning ljuvliga pannkakor med blåbär som ni ska få receptet på.

Annars ska jag ägna större delen av helgen åt att läsa. Och det verkar att bli två idealiska dagar till att göra det. Det är grått och trist ute vilket medför att det är helt legitimt att tillbringa tiden i soffan med böcker.

Jag har nämligen lite dåligt samvete gentemot Mons Kallentoft. Hans bok "Höstoffer" har jag försökt att komma igenom hur länge som helst nu. Och det beror inte på att det är en dåligt skriven bok. Tvärtom. Den är annorlunda och spännande men det har varit så mycket annat som jag har varit tvungen att prioritera.

Den här helgen ska dock gå i litteraturens tecken! Och matlagning naturligtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0