Kloka råd av Läckberg

Vad fantastisk teknologin ändå är! Och snabbt går det.
Intervjun som jag missade med Camilla Läckberg imorse, kunde jag alldeles nyss se på nätet. Hon är verkligen en härlig person.

Camilla får ofta frågan om hur man utvecklas som skribent. Och i intervjun gav hon det mycket goda rådet att LÄSA mycket.
Att läsa utvecklar språket, ökar ordförrådet och framför allt blir man bättre på att stava eftersom man ser framför sig hur ordet ska se ut.
Jag har också en förhoppning om att om vi läser mera så får vi bort alla sär skriv ning ar som figurerar i var och varannan blogg. Jag kan till och med sträcka mig så långt att jag påstår att det är fördummande att inte läsa.

Pappabloggaren Alex Schulman skrev ett inlägg på sin blogg efter intervjun med Camilla att han istället uppmuntrade människor att SKRIVA mera.

Jag förespråkar en kombination. Läs mycket och varierat. Böcker i olika genren, tidningar (detta bidrar även till ökad allmänbildning och mer koll på vad som händer i omvärlden), noveller och essäer. Och skriv på! Övning ger färdighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0