Lycka

Jag undviker vita kolhydrater i min kost. Men när det gäller färskpotatis så har jag dispens. Det är ju en så kort period under året som man kan avnjuta dessa små härliga knölar.

Att däremot rengöra färskpotatisen avskyr jag. Även om hjälpmedlen med åren blivit bättre. Klart att jag har ett par "potatishandskar" i min ägo. De är gjorda av exakt samma material som de handskar jag använder för att peela min kropp. Men självklart använder jag inte samma par för de olika ändamålen (måste klargöra detta).

Ikväll blir det färskpotatis till middagen. Gick ner och skulle handla på Pan-ica. Ni anar inte min fullkomliga glädje när jag upptäckte att det nu finns potatis som redan är tvättad. Inte ett spår av jord på dessa rackare, inte. Åh, vad mycket tid som man vinner på det.

Vilken lycka!

Som sagt, det krävs inte speciellt mycket för att göra mig glad...

Kommentarer
Postat av: Anonym

härlig blogg du har!

kika gärna in hos mig med;

http://annebertelsen.blogg.se

ha en bra dag! :)

2009-07-02 @ 12:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0