Nöden har ingen lag

Jag erkänner: Jag älskar glass. Helst italiensk, men i brist på det kommer Häägen Dazs och Ben & Jerry.
Den senaste tiden har jag fått väldigt mycket reklam i brevlådan från Glassbilen. Blev lite smått sugen på att testa. Om inte annat för nostalgin. Är det tjugofem år sedan man handlade av Glassbilen senast?

För två veckor sedan var jag ut och väntade. Då kom den aldrig. Eller jo, efter att jag hade gått in. Men jag klandrar inte förseningen - det var en oerhört varm dag då så jag förstår att tidsschemat sprack.

Idag gick jag ut och väntade igen. Stod där i en kvart utan att den lilla blå bilen dök upp. Men jag hörde den någonstans. I samma ögonblick dök mamma upp. I bil.
Vad gör man? Jo, man jagar Glassbilen. Vi åkte efter den helt enkelt. Vad gör man inte för sina frestelser?

Glass finns i frysen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0