Ska jag verkligen behöva pröjsa för Sveriges Joe Jackson?

Ni vet själva hur mycket gnäll det är på NTA-arna (Nej Till Allt) angående det kommande bröllopet mellan kronprinsessan Victoria och Daniel Westling. Att det är alldeles bedrövligt att använda skattepengar till detta bröllop, trots att denna händelse antagligen i sig själv är det som kommer att vända konjunkturen i Sverige. Det kommer att ge både enormt många fler arbetstillfällen och göra reklam för landet i flera år framåt. Man ska aldrig underskatta inkomster från turister.

I grund och botten handlar det naturligtvis inte om att NTA-arna är speciellt rädda om våra skattepengar utan ren och skär avundsjuka.

För hur ställer sig då NTA-arna till den fyrabarnspappan i Uppsala som hållit sin familj i ett skräckvälde i 25 år? Denna man är utmålad som vår motsvarighet till Joe Jackson, som inte lät sina barn gå i skolan och hämtade mat och kläder till dem i soptunnor (källa: Aftonbladet).
Nu är det en skandal i sig att svenska myndigheter inte upptäckt vanvården av barnen tidigare (betalar inte vi en enorm summa pengar i skatt för att våra myndigheter ska fungera?). Men jag kan tänka mig att det rättsliga efterspelet kommer att kosta oss mer än kronprinsessebröllopet.
Här kan vi tala om att kasta skattepengar rätt i sjön, eftersom händelser som denna knappast ger positiv reklam för landet.

Detta har jag absolut inte lust att pröjsa för! Absolut inte! Om denne man blir dömd till fängelse eller rättpsykiatrisk vård så kommer jag att försörja honom med tak över huvudet och mat för dagen. Det vill jag inte.

Han ska ha en fet smäll på käften, en enkelbiljett hem och livstids utvisning!

Kommentarer
Postat av: annebertelsen.blogg.se

bra skrivet.

2009-07-21 @ 17:15:42
URL: http://annebertelsen.blogg.se/
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

ja d e mkt som e fel i detta landet.



svar: haha ja jag trodde d mesta var självklara saker som man INTE gjorde.

2009-07-21 @ 18:40:49
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: franksjostrom.blogg.se

Heja:)

2009-07-21 @ 18:53:11
URL: http://franksjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0