Svaret på Keplerkoden?

Jag har inte kunnat låta bli. Hela dagen har jag i bakhuvudet funderat kring identiteten på denne hemlige krimförfattare Lars Kepler. Det ligger i min natur - jag är nyfiken av mig och har en dramatisk ådra.
Har sökt runt på en del diskussionsforum på nätet och den starkaste kandidaten där är ju Leif GW Persson.

GW Persson
är väl den mest troliga att ligga bakom pseudonmen och svaret på Keplerkoden, men det vore så mycket roligare om det var någon annan. Någon helt oväntad.

Som Martin Melin till exempel! Ni vet Martin, polisen som vann första Robinson och som föll i brännässlorna i Mariefred som elvaåring.
Klart att det kan vara han! Martin är ju polis till yrket och på så sätt är han ju väl invigd i "brottsutredningar, kriminaltekniska undersökningar, förhörsteknik, rättsmedicin och handeldvapen". Dessutom har han barn, vilket Kepler tydligen har. Sambo med Camilla Läckberg.

Jo, det är Martin Melin

Visst vore det en trivsam lösning på Keplerkoden?


Kommentarer
Postat av: Mie

Jag tror benhårt på Martin... inte för att hans skrivartalanger men det har han ju fixat på annat håll. Det vore inte likt GW att hålla på att gömma sig tror jag. Så som sagt, jag håller på Martin. ☺

2009-07-24 @ 10:16:23
URL: http://mies.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Martin han kan! Han litar vi på!

2009-07-24 @ 10:19:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Carina

Kan det möjligen vara det fjärde och sista manuset av Stieg Larsson???

2009-07-26 @ 16:06:01
Postat av: Maria

Nej, det betvivlar jag. Främst på grund av att det fjärde manuset av Larsson är en fortsättning på de första tre böckerna om Lisbeth Salander och Mikael Blomkvist. Och de figurerar inte i "Hypnotisören".

Så det verkar osannolikt.

Däremot KAN det faktiskt ju vara Larssons livskamrat (tror hon hette Gabrielsson i efternamn). Hon har å andra sidan inte barn, vilket Kepler påstår sig ha.

2009-07-26 @ 16:12:59
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0