Trakasserierna från telefonförsäljarna

Idag ringde det en ung herre och ville sälja på mig ett par nummer av tidningen Topphälsa. Eller egentligen var det ju inte mig han ville nå, utan min granne Gunilla.
Sedan den 10 maj i år är mitt hemnummer spärrat på Nix så jag ska slippa trakasserierna från dessa ettriga telefonförsäljare. Men de fortsätter att ringa. Och låtsas att de söker Gunilla.

De borde nämligen se i sina listor att mitt nummer är spärrat. De borde också se att abonnenten på numret inte är Gunilla utan jag.
Därför är jag helt övertygad om att de försöker köra en fuling.
"Jaså, Gunilla är inte där men du kanske är intresserad av att prenumerera på några nummer av Topphälsa?".

Nej, det är jag inte. Jag är inte heller speciellt förtjust i att bli uppringd av försäljare. I synnerhet inte när mitt nummer ska vara spärrat från sådana samtal.

Och spärrat är mitt nummer. Jag har precis pratat med kundtjänst på Nix för att dubbelkolla. Jag frågade också dem hur man skulle få bukt på problemet.
Den trevlige killen på Nix gav mig rådet att anmäla alla samtal av detta slag till Konsumentverket. Vilket jag nu kommer att göra.

Dessutom kommer jag att publicera namnet på varenda ett av de företag som fortsätter att trakassera mig på min blogg.

Ni som råkar ut för liknande problem med försäljare som ringer till er trots att ert nummer är spärrat:
Anmäl hos Konsumentverket på telefonnummer 0771-42 33 00.

Och till er patetiska äckel som försörjer er genom att telefonterrorisera andra säger jag bara:
Nu jävlar är det krig!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra tjejen, vi är fler som stöttar dig.

2009-07-13 @ 15:38:09
Postat av: MissCM

suck. vad jobbigt sådär är! vet hur det är, min telefon ringer konstant av sådana samtal. =/

2009-07-13 @ 15:41:27
URL: http://misscm.blogg.se/
Postat av: Agilitydream

Tänk om det bara var telefonförsäljare som trackasserar en. De värsta typerna är de som trackasserar en i bloggen. Hittar på en massa lögner och kommer med hot hit och dit. Det är jobbigt.



Appropå USB-koppvärmaren. Ska du inte beställa en sådan? Rätt cool pryl. Fast Madde tycker att det är nördvarning på hög nivå. Men i sådana fall är jag en nörd. ;) Nördarnas nörd då jag har två sådana hemma.

2009-07-13 @ 17:51:06
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: Agilitydream

Med tanke på de kommentarer jag fått i bloggen från folk som verkar känna denna idiot förstår jag att han är bitter. Herregud, om hälften stämmer än han en större looser än den värsta loosern som redan existerar. Han lever i en fantasivärld. Lilla Mats Pan (Peter Pans halvbror).

2009-07-13 @ 18:04:42
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: Vivvi

Tycker det är jättejobbigt när de ringer. Vill knappt svara när det är skyddat nummer. Ibland ber jag min dotter att svara och säga att jag inte är hemma. Men de ringer bara igen och igen...

2009-07-13 @ 20:57:50
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/
Postat av: Tessan

Ja du vi hade ett liknande problem.



MEN då var det en dator som rignde upp hem till oss.Insåg det var en bluff då dom svarade konstigt på mina frågor och då vi sedan ringde bredbandsbolaget och bad om att inte bli uppringda, och ja det var alltså inte dom som ringde.



Det finns vissa företag som skor sig på att folk ska ringa upp numret som visas på nummerpresentatören och tjing så får det företaget (och privatpersonen betala via telefonfakutarn på nått vis?)Pissigt men smart.



Kan säga att det pågick i flera veckor sedan "gav dom upp" KAn säga att jag ringde INTE upp det nummret!Som tuuur är



Lycka till med fortsatt

Kram

2009-07-14 @ 12:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0