Kollektivt stöd för Gynning

Nyligen kom jag tillbaka från Pan-ica där jag köpt mitt lördagsexemplar av Aftonbladet. Tog mig en kopp kaffe och läste Schulmans lördagskrönika. Så som ritualen på lördagarna är.
När krönikan är läst går jag vidare och bläddrar i resten av tidningen.

De senaste dagarna har det ju uppstått en liten debatt efter det att Carolina Gynning hängt ut sina "näthatare" på sin blogg. Igår ställde till och med de utpekade personerna i fråga upp på bild i tidningen. De har tydligen stämt Gynning för detta (undra om juli 2009 kommer att gå till historien då man stämmer folk för de mest befängda saker?). Borde det rimligtvis inte vara tvärtom?

Carolina får medhåll från många håll. Med all rätt. Aschberg uppmärksammade och stöttade hennes beslut idag, likaså Alex Schulman som lovade att om Gynning blev dömd til böter så ska han "chippa in för att hjälpa henne".

Men den allra härligaste var ändå Karolina Fjellborg som skriver TV-toppen i AB. Hon satte Gynning på förstaplatsen på listan med kommentaren:

"För näthatarna är verkligen ett riktigt pack, som borde ta och skaffa sig en kollektiv ryggrad. (För att inte tala om en gemensam privatlärare i svenska språket.")"

Det är ord och inga visor det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0