Vinst ikväll?

Dagen kunde ha börjat bättre. Det är 14 grader ute (behöver jag påpeka att det borde vara högsommarvärme just nu?), regn och alldeles nyss fick jag svar på ett av de jobben jag verkligen ville ha: "Vi har gått vidare med andra sökanden". Ok. Väntar fortfarande svar från en del andra, men ju längre tiden går desto mindre chans är det att man blir kallad på intervju.

Jag har skrivit min CV och mitt personliga brev efter konstens alla regler, ändrar dem allt eftersom så att de specifikt ska passa in på den aktuella tjänsten jag söker och lägger ner min själ i att leta jobb. Ändå får jag inget napp.

Den 18 augusti ska jag till Arbetsförmedlingen igen och göra upp en ny "handlingsplan". Ny handlingsplan? Vad kan jag mer göra? Hela mitt liv kretsar ju kring att söka jobb. Det är ingen rolig sysselsättning. Den är väldigt energikrävande.

Just nu känns chanserna större att vinna på Lotto än att hitta ett nytt jobb.

Kanske är det min tur ikväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0