Blu-ray

Eftersom jag är en laglydig människa (eller rättare sagt, jag har ingen aning om hur man laddar ner filmer från nätet men jag har förstått att det numera är ajabaja så det verkar inte vara så stor idé att lära sig heller) så hyr jag filmer i videobutiken (eller uthyrningsstället för filmer, för videokassetter finns inte där längre).
Den senaste tiden har hyllorna med blu-ray-filmer börjat ta mer och mer plats. Har även sett reklam på tv när filmer släpps till uthyrning att de både finns på dvd och blu-ray.

Där tappar de mig. Jag har inte följt med i den tekniska utvecklingen. Jag har ingen aning om vad blu-ray är.

Så jag gjorde som jag brukar när det är någonting tekniskt jag inte förstår mig på. Jag mailade Oskar och frågade. Ni vet, cineasten.

Jag vet att han kommer sucka djupt när han läser min fråga, ta ett djupt andetag och sedan förklara det så pedagogiskt han bara kan. Som han brukar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0