Dagens finaste

Att bli nekad ytterligare ett jobb var inte den största kallduschen jag fick mig idag. Nej, den var privat. Dagen förvandlades till en sån dag då man bara vill lägga sig under täcket och vakna upp ur mardrömmen.
Det är för mycket motgångar nu. För mycket oflyt. För mycket sorger.

Då - när man håller på att tappa hoppet om sig själv - får man ibland en oväntat fin gest av en medmänniska. Små fina ord som lyfter upp en från det mörka och ger hoppet tillbaka.

På eftermiddagen fick jag ett oväntat fint mail av min vän Johanna som skrev så fina och uppmuntrande ord att jag blev alldeles tagen. Man blir så oerhört glad av att få vänliga ord som bara är skrivna i syftet att glädja och uppmuntra. Utan baktankar. Och när jag behövde det som mest. Hon kanske är synsk?

Johanna är Dagens Finaste. Hennes härliga blogg kan ni läsa HÄR.


Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

Godmorron :) Tittar förbi och önskar en riktigt go dag

Kram Lena

2009-06-25 @ 06:46:58
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0