En del måste jobba dygnet runt

Att rekrytera folk i dag kan inte vara lätt. Varje jobbannons - oavsett vad det gäller för tjänst - måste ha flera tusen sökande. Det är förmodligen ett av skälen till att många arbetsgivare idag inte ens orkar svara på ansökningar. Jag betvivlar att de ens orkar att läsa igenom alla.
Dessa arma rektyterare måste jobba dygnet runt. Jag misstänker det i alla fall. När jag gick igenom min mail tidigt i morse så upptäckte jag att jag fått svar på en ansökan jag gjort för några veckor sedan. Tio i ett på natten hade det mailet kommit in. Tio i ett!
Den här lågkonjunkturen tär inte bara på oss som desperat söker oss nya jobb utan även på dem som har sina jobb kvar. Deras arbetsbelastning har ökat rejält på grund av nedskärningar och företagens rädsla för att nyanställa. Detta kommer ju att bidra till en ny våg av utbrändhet.

Vad det stod i mailet? "Vi tackar för ditt intresse men har valt att gå vidare med andra sökanden".

Jaha. Där ser man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0