En förtjusande man - Boktips

Jag vill att mitt liv ska vara som en chiclit-roman. Det är en bespottad genre inom litteraturen men det struntar jag fullständigt i. Jag vill att mitt liv ska vara så i alla fall.

I en chiclit-roman får man alltid Upprättelse. Det är just det alla vill ha. Upprättelse.

Nu på förmiddagen har jag precis läst klart de 737 sidorna av Marian Keyes "En förtjusande man". Alla hennes böcker slutar lyckligt. Ändå tar hon upp allvarliga ämnen i sina böcker, såsom alkoholism och kvinnomisshandel. Men hon lyckas skriva om det på ett opretentiöst sätt.

Chiclit är fantastiskt bra att läsa under en lågkonjunktur. För de inger hopp.

Jag behöver det.


Kommentarer
Postat av: Peter

Visst är det härligt med böcker som kan liva upp i tristessen orsakad av alla larmrapporter om hur eländigt vi har det.

Själv har jag återupptäckt en gammal favorit, Charles Buckowski. Läser man hans böcker om alkoholism, tristess och allmänt risiga människor så inser man att man inte har det så illa trots allt.



Ha en riktigt bra sommar!

2009-06-15 @ 12:59:26
URL: http://ragadang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0