Filmkväll

Så här dagen före midsommarafton är det för närvarande 11 grader och regnet fullkomligt öser ner. Det bäddar för en filmkväll.

Min kompis Oskar - cineasten - rekommenderade mig att jag skulle se The Prestige med bland annat Christian Bale (den lilla token). Det är ett par år sedan denna film kom ut på marknaden, därför fick jag stå i videobutiken (heter det så fortfarande? Eller kallar man det för DVD-butiken eller bara filmuthyrningsstället?) i en halvtimme och leta i hyllorna. Men till slut fann jag den.
David Bowie (den gamla favoriten) har en roll i filmen och det är alltid en njutning för ögat att se honom. Han är en fantastisk skådespelare men har valt lite udda filmer i sin karriär på vita duken för att bevisa detta. Oskar gav honom godkänt i den här filmen och det glädjer mig.

Den senaste Wallander-filmen hyrde jag också. Skulden.

Känns som en lagom kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0