Telefonförsäljare är terrorister

Att jobba som telefonförsäljare måste vara det mest förnedrande man kan arbeta med. De står lägre i näringskedjan än fästingar. Men jag kan inte undvika att beundra deras påhittighet. De fullkomligt sprudlar av idéer hur de bäst ska kunna terrorisera människor och försöka sälja på dem saker man inte vill ha.

Jag har varit ansluten till NIX en längre tid nu. Så pass länge att mitt nummer inte borde finnas kvar i några "listor". Men det hindrar inte telefonförsäljarna att ringa hit ändå. De har nämligen kommit på en ny grej. De ringer hit och frågar efter "Gunilla".

Gunilla är grannen som bor våningen under mig. Dessa äckliga små försäljare borde se på sina "listor" (som de själva hänvisar till) att Gunilla och jag inte har samma telefonnummer och att mitt nummer är blockat för samtal av den här typen.

Men jag funderar lite på deras strategi. Kanske tänker dem att "Aha, vi låtsas söka efter Gunilla och låtsas att detta är ett misstag men när vi ändå har Maria på tråden kan vi försöka pracka på henne ett par nya strumpor!".

Må konjunkuren vända snart så människor kan skaffa sig riktiga jobb!

Kommentarer
Postat av: Angel

VAA ja nu märker jag det men e du nyfiken gå in på greatstufftv.com där får du se alla avsnitt gratis och sista finns där tihi tack för tipset nu ska jag se sista timmen =)

2009-06-11 @ 08:58:11
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Angel

Nej d verkar som d va sista abvsnittet,det var 23 förra och denna vecka 24. Det är så här d slutar

2009-06-11 @ 08:59:21
URL: http://angelnr1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0