Vågar man unna sig något?

Vanligtvis tillhör denna nyhet om skatteåterbäringen en av årets gladaste och mest välkomna. I synnerhet de senaste åren, då pengarna har kommit in på kontot i början av sommaren om man deklarerat via nätet eller sms. Lite extra klirr i kassan lagom till de härliga och soliga sommarmånaderna då utgifterna har en tendens att öka.

Jag får tillbaka ganska mycket i år. Med tanke på vad man lever på som arbetssökande i månaden så är känns det faktiskt som en förmögenhet jag har att vänta mig i slutet av veckan.

Men kan man verkligen unna sig någonting i år? Med det ekonomiska läget som råder i världen kanske man bara ska lägga dessa slantar i en buffert? Eller ska man våga hoppas på att situationen vänder snart och våga unna sig någonting trevligt?

Jag är lika glad över mina inkommande skattepengar som tidigare år. Men jag velar någonting fruktansvärt över vad jag ska göra med dem.

Kommentarer
Postat av: Lasse E

Unna dig något. Annars kanske du blir av med pengarna i nån devalvering.......

2009-06-08 @ 15:51:26
Postat av: Mika

Håller med. Gör något trevligt för pengarna. Mina pengar ska gå till min Irlands-resa.

2009-06-08 @ 18:40:20
URL: http://mikaaalto.bloggsida.se
Postat av: Netti

Pengar e alltid välkomna....

Tyvärr finns de oxå alltid hål dit dom hamnar om man inte snabbt bestämmer sej för nått....

Behöver inte alltid va nått vettigt dom går till, dom e välförtjänta!!!

Överväger att skaffa en såndära bärbar sak :o)

2009-06-08 @ 22:08:24
Postat av: Agilitydream

Tack för din kommentar i min blogg. Kram

2009-06-08 @ 22:26:47
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0