Vilken kvinna får dig att skratta?

Jag har ansträngt mig. Jag har gjort tappra försök. Jag har funderat. Men jag kan dessvärre inte komma på en enda kvinna i den "svenska humoreliten" som jag tycker är rolig. Tyvärr.

Nour El Refai blev bara pinsam i de korta inslag hon gjorde i Melodifestivalen förra året. Ingen förstod den humorn alls. Sedan har jag läst att hon i "Ballar av stål" visade sin mutta. Jaha? Hade hon fixat till en skojfrisk frisyr på det lilla organet som gjorde att man skulle skratta åt det? Att visa könsorganet är väl "grabbig" humor om något?

Petra Mede. När en person själv tycker att den är rolig och skrattar åt sina egna skämt blir det bara genant.

Sissela Kyles överspel i "Parlamentet" behöver man inte ens kommentera.

Den enda kvinnliga komikern jag verkligen har skrattat åt helhjärtat är Ulla Skoog. Men hennes framträdanden de senaste tio åren har varit sparsamma. Trist - för hennes humor är både rå och ocencurerad.

Den kvinnliga "humoreliten" går nu till starkt angrepp mot alla män i branschen. Märkligt nog är ingen av dessa kvinnor speciellt roliga. De män som de attackerar är dock det.

Aftonbladets Jan-Olov Andersson är politiskt korrekt och säger att "självklart vimlar det av kvinnor med humor" och skyller bristen på framträdande kvinnliga komiker på att "kvinnor inte vågar ta plats".

Kvinnor är bäst på att ta plats. Även där de inte passar in.

Så. Ge mig namn. Ge mig ett par kvinnor som är roliga.



Saknad

Kommentarer
Postat av: Agilitydream

Den roligaste kvinnliga komiker jag vet är Babben, men hon har blivit ojämnare på slutet. Hennes tv-program Babben och co var värdelöst. Men hon kan vara riktigt rolig.

2009-06-19 @ 12:27:43
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: Mika

Du har nog rätt. Kvinnor ÄR trista. Sorgligt men sant.

2009-06-19 @ 23:09:25
URL: http://mikaaalto.bloggsida.se
Postat av: Karl

Babben är en höjdare tycker jag, men favoriterna är Suzanne Reuter och Ulla Skoog, deras medverkan i Lorry var ju fantastiskt, har du sett den här klippet? Det är i alla fall ett bevis på att kvinnor kan vara roliga,

http://www.youtube.com/watch?v=cTrmT2g5prU

2009-06-21 @ 01:32:47
URL: http://dallaskarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0