Lördagsaktivitet

Just nu håller jag på att läsa Peter Robinsons senast översatta bok till svenska, Kall som graven. Eller just nu. Jag har hållt på med den i nästan en månad, vilket är väldigt lång tid när det gäller mig och böcker. Inte för att den på något sätt är dålig eller tråkar ut mig. Nej då. Men jag misstänker starkt att personen som översatt boken till svenska har en mild släng av dyslexi eller så har förlaget bara glömt att korrekturläsa den innan tryckning. Irriterande emellanåt, men det är inte därför jag har försakat min läsning.

Istället har jag ju den senaste tiden varit fullt koncentrerad på att se tre säsonger av LOST i en snabb följd och dessutom har jag ägnat mycket tid åt mitt eget skrivande. Då blir läsningen lidande. Tyvärr.
Men idag läste jag på väg till gymmet. Många sidor. Och eftermiddagen ska jag ägna åt läsning. Bara.

Det är ett sånt härligt tidsfördriv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0