Skapandeprocessen

Jag har läxa tills imorgon. Som jag naturligtvis inte har gjort ännu. Jag har två alternativ:

1. Göra ett skriftligt porträtt av mig själv.
2. Göra en hyllningsdikt.

Vi gjorde lite hastiga övningar på dessa två ovanstående punkter förra gången på kursen, och vår läxa bestod i att fördjupa oss i något av dem.
Skummade igenom mina anteckningar nu och försökte hitta inspiration. I porträttet om mig själv hade jag skrivit om min kärlek till katter och vilken samhörighet jag kände med dem (men snälla! vi fick tio minuter på oss. Don´t judge me). Och hyllningsdikten var - inte helt otippat - tillägnad Prinsessan Diana (inte heller här får ni vara dömande).
Det är som att kastas tillbaka i tiden. Jag gjorde alltid mina läxor i plugget i sista sekunden. Men så har jag alltid presterat bäst under press också. Varför ändra ett vinnande koncept?

Jag ska sätta mig på ett café imorgon förmiddag med en stor latte och göra min uppgift. Som de professionella författarna alltid gjorde. Skrev sina mästerverk på caféer.

Kommentarer
Postat av: Therese

Lycka till!

2009-03-02 @ 18:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0