Fundering om Arbetsförmedlingen

Jag har en deadline tills på torsdag. Inte en deadline av det roliga slaget (typ en bok - vad skojigt det skulle vara) utan då ska jag lämna in en skriftlig redogörelse till Arbetsförmedlingen om varför jag inte vill/kan söka en tjänst i Arvidsjaur (har fortfarande inte kollat upp vart det ligger exakt men jag är säker på att det är en bra jävla bit härifrån).

Så nu sitter jag och funderar på formuleringar. Någonting borde jag ju kunna använda ifrån Skrivarkursen, tänkte jag. Men samtidigt är det svårt att få vänstervridna byråkrater (jo, men han var ju så stolt över sin politiska läggning den envise lille mannen på AF) att ens vilja förstå.

Undrar om en del människor är födda till paragrafryttare utan förmågan att vidga sina vyer, eller om de blir så med tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0