Märklig växt

Jag har allt annat än gröna fingrar. Växter och jag trivs inte med att dela utrymme. I alla fall inte inomhus. De växter som jag brukar plantera på balkongen över sommaren har mycket bättre överlevnadsodds.
Jag har inga levande blommor inne, förutom när jag köper buketter med tulpaner på våren. Dem älskar jag.

Beviset på att växter trivs bättre en bit ifrån mig är nedan. När jag fick denna krukväxt (jag har inte ens en aning om vad den heter) var den knappa 25 cm hög. Sedan började den att växa så mycket att jag placerade den ute i trapphuset. Och den verkar trivas bra där. Den blir bara större och större. Förra veckan fick jag till och med mamma att ansa den med skoningslösa tag (skulle aldrig våga göra det själv eftersom jag är rädd att ta död på den) för skjälkarna var så många och tunga att de lade sig längst med golvet.

I smyg gillar jag denna växt väldigt mycket. Vi trivs nog med varandra. Fast på lite avstånd.


Kommentarer
Postat av: kiki

Oh är det inte en garderobsblomma? (vet inte vad de heter på riktigt). Jag dödar oxå allt UTOM just den sortens blomma :D Löv it!

2009-05-20 @ 19:54:11
URL: http://varulven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0