Vem behöver blommor?

Igår slog vädret om. Rejält. Helt plötsligt var det bara högsommar. Ja, det kändes så i alla fall.

Detta bidrog till en lindrig form av panik. För jag har inte skaffat några blommor till balkongen ännu. Det har inte varit väder för det tidigare, men nu när det bara helt ljuvligt ute vill jag ju ha det gjort. Man vill ju kunna gå ut på balkongen på morgonen med en kopp kaffe i handen och bara njuta av grönskan.
Det ser nämligen väldigt, väldigt tomt ut utan blommor. Rent av tråkigt.

Så tittade jag till min kruka där jag förra året hade ett fint litet rosenträd (som naturligtvis knappt överlevde hela säsongen). Då blev jag lite glad igen. För i den krukan blomstrade det! Den var full med ogräs. Men det räknas väl också som växter?

Idag njuter jag av mitt ogräs.


Kommentarer
Postat av: Fattybom

Skönhet ligger i betraktarens ögon :] Det en del kallar ogräs kan jag odla hemma :P

2009-05-30 @ 10:47:34
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Fattybom

Sv: Jo det är det nog! Men frustrerande, verkligen! Man kanske bara behöver hitta någon likasinnad så att man kan hjälpa varann :]

2009-05-30 @ 11:40:53
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0