Gårdagens investering

Jag har under året fört anteckningar på vad och hur mycket i tid jag tränar varje dag. Men inte vilka specifika övningar eller vilka framsteg jag har gjort.
"Förr i tiden" hade jag alltid med mig en träningsdagsbok när jag var på gymmet, där jag kunde dokumentera vilka övningar jag hade kört och med vilka vikter.
Suveränt - då ser man svart på vitt vilka framsteg man gör.

Igår köpte jag mig en ny träningsdagbok. Kändes riktigt avancerad, då man ska (kan) skriva upp inte bara vilken träning man utför utan även morgonpuls, kroppsvikt, tid på dagen och övriga kommentarer.
Sedan fanns det också skrivutrymme för att lista sina mål och tester för att se vilken form man faktiskt är i.

Man är i utmärkt form om man klarar:

fler än 33 situps i sträck (check)
fler än 33 armhävningar (nja...)
fler än 33 knäböj utan vikter (check)
jogga 2,5 km under 12 minuter och 51 sekunder (inte en chans)

Boken räcker i ett år.

Mitt första delmål är att sänka morgonpulsen. Imorse var den 68 = halvbra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0