Ibland går det av bara farten

Under året har jag fått mig en ny deckarfavorit: Simon Beckett. Hans första två böcker på svenska slukade jag (inte bokstavligt - bara bildligt). I dagarna har hans senaste bok, "Dödens viskningar", släppts. Det är en sådan bok som går under kategorin "måste-ha-så-fort-som-möjligt-annars-slutar-jorden-att-snurra".
På kriminalkursen har vi fått i uppgift att läsa Henning Mankells första Wallander-bok, "Mördare utan ansikte" till vecka 46. Sedan ska vi diskutera hur den är uppbyggd osv. Jag har läst den för flera år sedan, men han skriver väldigt bra så det känns inte som en uppoffring att behöva läsa den igen.

Därmed hade jag två böcker som jag skulle beställa.

Det blev fyra till. Av bara farten.

Så blir det alltid när jag beställer böcker - det är en förmåga jag har. Jag brukar försvara denna åkomma med "när jag ändå håller på kan jag lika gärna ta några fler". Fraktkostnaden kan jag ju inte skylla på, eftersom det är gratis att få hem böcker med B-post.

De fyra andra böckerna som bara "råkade" hamna på min beställningslista var:

Anne Holt: "1222 över havet"
Mats Strandberg: "Bekantas bekanta"
Reginald Hill: "Främlingars hus"
Reggie Nadelson: "När jorden rämnar"

Dessutom har det precis släpps en biografi om Guns´n´Roses. Den kommer också att bli beställd snarast möjligt.

Kommentarer
Postat av: Mika

Får du inte utrymmesbrist?? Jag menar, alla böckerna måste ju ta jättemycket plats.. I framtiden kommer vi säkert att läsa böcker där man kan byta text på sidorna hur lätt som helst med hjälp av modern teknik. Då kommer man att kunna ha tusentals böcker i en, så att säga..

2009-10-08 @ 19:04:06
URL: http://mikaaalto.bloggsida.se
Postat av: Maria

Utrymmesbristen brukar lösa sig. En del böcker säljer jag och pocketupplagorna ger jag oftast bort. Men högarna börjar växa nu...

En i-Pod för böcker kommer att bli trevligt! Det är snart verklighet, tror du inte?

2009-10-08 @ 19:18:57
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Maria

Förtydligande (man ska inte svara på kommentarer samtidigt som man hjälper en kompis med ett CV):

Jag menar alltså typ en i-Pod som man kan LÄSA i, inte lyssna på böcker. För det kan man ju redan.

2009-10-08 @ 20:19:10
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Lilla O

Håller på med Beckett och den är riktigt bra än så länge!

2009-10-08 @ 20:35:19
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com
Postat av: Mika

Det tror jag alldeles säkert kommer i framtiden.. då kanske t.o.m jag börjar läsa böcker.. något jag i princip aldrig gör numera..

2009-10-08 @ 20:59:50
URL: http://mikaaalto.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0