Varför är jag inte förvånad?

Jag har min hemförsäkring hos Folksam. Det fungerar ju alldeles strålande. Fram till dess att man behöver deras hjälp och utnyttja försäkringen.

I oktober förra året fick jag beskedet om att mitt badrum behövde helrenoveras efter en besiktning. Jag stod utan dusch och toalett i åtta veckor (fick springa ner till tvättstugans toalett för att uträtta mina behov och gå iväg till närmaste gårdslokal i slasket för att duscha), samtidigt som jag hade (högljudda) hantverkare här från klockan sju på morgonen.
Jag kan tala om att bara det var ett rent helvete.

När arbetet sedan äntligen är klart får jag en räkning av bostadsrättsföreningen på 57 000 kronor. Jag ska påpeka att jag inte bett om denna renovering - det beslutet togs av föreningen (förhoppningsvis i samråd med deras försäkringsbolag).
Inga problem ändå, tänkte jag, eftersom jag har hemförsäkring hos Folksam. Där allting fungerar så bra. Max självriskkostnaden kommer jag behöva betala, var min naiva tanke.

13 000 kronor av de 57 000 som jag skulle betala hjälpte de mig med. Inte nog med att jag hade kontakt med en oerhört otrevlig och osympatisk person (har ingen aning om vad de har för titel) på Folksam - han gav mig inte heller någon som helst information om hur jag skulle gå vidare med ärendet (gjorde bostadsrättsföreningen till exempel rätt som renoverade eller fanns var inte behovet tillräckligt?) och erbjöd sig inte att hjälpa mig med det.
Kundmottagandet var helt fruktansvärt. Och då är det ju faktiskt så att de pengar jag betalar in till dem varje månad, går till hans lön.
Får jag ingen hjälp finns det ju ingen anledning till att ha hemförsäkring hos dem över huvud taget. Då kan jag lika gärna betala premie till ett annat företag. Som bemöter mig på ett bra sätt.

Nu betalar jag av 44 000 kronor på ett badrum som jag inte bett om att få renoverat.

Så därför är jag inte ett dugg förvånad över att detta "försäkringsbolag" lurar skjortan av pensionärer (AB). De är riktiga blodsugare och nu har de visat sitt riktiga ansikte.

Beslutet att höja säkerheten på alla deras kontor för att skydda personalen är nog klokt (AB). Inte för att jag tror att just pensionärer kanske går till handgripligheter, men Folksam har tydligen gjort till en vana att göra samtliga av sina kunder förbannade.

Så göm dem i skamvrån!

Vi som är deras kunder byter under tiden försäkringsbolag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0