Korkade argument

Att avundsjuka och missunnsamma människor är dåliga på matematik visste jag redan (en vinst på 2,5 miljarder på en insats på 14 miljoner talar sitt tydliga språk) men jag måste ändå ge dessa personer cred för att de är påhittiga i sina argument.
Det senaste är:

Varför ska jag vara med att betala för ett bröllop som jag inte får gå på?

Vadå "inte får gå på"? Ni vill ju onekligen inte ens att bröllopet ska äga rum - varför vill ni då bevittna det? Det måste vara bland det mest korkade man kan vräka ur sig.
Titta på tv-sändningarna istället! Tro mig när jag säger att ni kommer att få se mer av bröllopet via burken - för ni lär inte vara ensamma åskådare.

Fjantar!

AB

Kommentarer
Postat av: Tornevall

Haha, ja, jo, det var ju faktiskt precis det jag skrev i och för sig. Men samtidigt tycker jag det är fel, för varken skattebetalarna eller Viktoria kommer betala för mitt bröllop när det är dags. Dessutom blir jag allt mer emot monarkin, ju mer folk whinar om hur synd det är om dom. Jaha? Det är synd om alla i det här landet. Avundsjuka? Jante? Jänta? Nejdu. Bara rena enkla principer!

2009-09-19 @ 21:30:38
URL: http://blog.tornevall.net
Postat av: Maria

Jag tar även för givet att du inte heller då vill ta del av de MILJARDER som kronprinsessans bröllop drar in till statskassan.

Visst ligger det en liten ironi i att den bespottade monarkin förmodligen kommer att bidra till att Sverige kommer på fötter igen?

Undra vad folk ska börja gnälla på då? Hm. Inte så orolig - folk är påhittiga.

2009-09-19 @ 21:33:20
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Tornevall

Förvisso. Fast personligen har jag börjat irritera mig på den här historien av helt andra orsaker. Jag minns när den första artikeln trycktes, där kungen vädjade till svenska folket - "vi behöver mer pengar till bröllopet, snälla hjälp oss". Det var lite av den attityd jag tyckte mig uppfatta att man hade och där någonstans som allt började, när jag tände till första gången. Men det var duktigt av dom att ta sitt förnuft tillfånga och faktiskt betala resten av kalaset själva. Hur mycket det nu rör sig om. Det har jag faktiskt inte alls något emot (nästan: om det överskjutande är över 14 miljoner - i korthet tycker jag alltså även att det handlar om snålhet, hur mycket stadskassan än kommer få).



Exempel på vad vi kommer gnälla om? Mona Sahlin kanske? Så fort det handlar om något som upprör någon, som egentligen går under termen I-landsproblem, så kan man finna många exempel på gnäll. Till och med gnäll på gnäll är väl bra exempel. Personligen gillar jag inte pekpinnar och förbud, så det är i dom spåren jag själv kommer att gå. :)

2009-09-19 @ 22:47:35
URL: http://blog.tornevall.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0