Varför skulle Sverige dalta med terrormisstänkta?

En en artikel idag konstaterar Oisín Cantwell (coolt namn förresten) att de tre terrormisstänkta personerna med svenska pass som sitter häktade i Pakistan får klara sig på egen hand nu - utan UD:s hjälp.

Ja? Den mest befogade frågan är väl varför vi skulle hjälpa dem? Det är nämligen ytterst få (ja, det är väl Jan Guillou i så fall) som tror på att dessa personer har en tendens att vara på fel plats vid fel tillfälle upprepade gånger med oskyldigt uppsåt.

Snarare är det så att jag förväntar mig att ingenting blir gjort för dessa tre från svenskt håll. Jag förväntar mig att inte ett finger blir lyft för att hjälpa dem.

Jag kan till och med sträcka mig så långt att jag erkänner mig stolt över regeringen som inte daltar med ondska. För det är just det terrorism är: ren ondska.

Kommentarer
Postat av: Il Padre

Jag är mycket tillfredsställd över att i detta läge Moderaterna sitter vid regeringsrodret. Hade socialdemokraterna gjort det hade regeringsplanet på nytt tankats för att flyga hem den terrormisstänkta trion som nu möter anklagelser för andra gången. Agendan för muslimska fanatiker är inte och kommer aldrig att bli att leva fredligt vid sidan av andra i ett sekulariserat samhälle, utan de riktar in sig mot ett totalitärt samhälle och läser Koranen som fan tros läsa bibeln...



Nu väntar vi bara på ett uttalande från Sveriges Muslimska Råds ordförande!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5800785.ab

2009-09-16 @ 13:04:52
Postat av: Maria

Terrorister av avskum oavsett vilken religion de tillhör.

Alla fanatiker - vad det än gäller - är läskiga.

2009-09-16 @ 13:31:19
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Sanjassi

Första gången var det självklart att de skulle få hjälp. Vem som helst av oss skulle förtjäna samma insatts. Det ingår så att säga i hela konceptet sverige. Lojalitet ska gå båda vägar och utsätts svenskar för rättsövergrepp av främmande regeringar så ska Sverige stötta oss.



Men en gång till för samma sak? Knappast. Är han mot förmodan oskyldig så var det så förbannat korkat att ännu en gång beblanda sig med terrorister att jag tycker han får stå eller falla på egen hand. Och utan sveriges stöd lär han falla.

2009-09-16 @ 14:50:01
Postat av: kraxa

De vill ju inte vara i Sverige, varför skall vi då hjälpa hit dem. Låt dem stanna i Pakistan. De har ju själva valt att åka dit.

2009-09-16 @ 16:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0