Bästa nagellacket någonsin?

Nedanstående inlägg kanske inte direkt vänder sig till mina manliga läsare (såvida jag inte har någon modig man som läsare som använder nagellack - du är i så fall varmt välkommen att läsa vidare).

Att jobba ombord på ett flygplan är i regel en garanti för att få sina naglar förstörda. Luften i planet är extremt torrt vilket medför att naglarna skivar sig och nagellack flagnar. Att man dessutom slår av naglarna på drinksvagnar och dylikt är mer regel än undantag.

För att förhindra att mina naglar skivar sig har jag alltid med mig nagelolja som jag ivrigt smörjer med så fort tillfälle ges ("no go item").

Nu har jag även hittat ett nagellack som inte flagnar så fort jag närmar mig ett flygplan och som håller trots att det utsätts för påfrestningar: Isadoras Wonder Nail.

Det är prisvärt (69 kronor ordinarie pris), lätt att måla på nageln och är dessutom snabbtorkande. Min favoritfärg just nu är Muddy Water (nummer 611) som ingick i sommarkollektionen men som förhoppningsvis kommer ingå i det ordinarie sortimentet (för säkerhets skull har jag köpt på mig ett par flaskor som jag förvarar i kylskåpet).

Eftersom jag inte kan ha allt för "färgglada" lack på fingernaglarna när jag jobbar så köpte jag idag en ljusrosa nyans - "Bridal pink" (nummer 602) - att ha då. Tånaglarna däremot brukar jag däremot alltid ha i någon mer vågad färg (fötterna visar jag ju aldrig ombord). Till dem köpte jag två nya färger: "Bel-air blue" (700) och "Deep burgundy" (645).

Att måla naglarna är ungefär vad jag kommer att orka med som syssla idag när jag är lite förkyld.


Kommentarer
Postat av: rock n roll mamma

det är et lack som sitter bra o länge tycker jag!

2010-08-20 @ 11:48:26
URL: http://emis.myshowroom.se
Postat av: Tress.

Grattis jag är glad för din skull.Att du har hittat bra grejjer till naglarna (Det kanske lät lite ironiskt men de tvar itne min mening :-))



Må gott och hoppas att du snart blir frisk.

Kramar

2010-08-20 @ 12:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0