Konkreta tips till Handelsbanken!

Jag har en växelkassa som jag använder i jobbet. Det är mitt ansvar att ha den med till varje jobbdag och se till att den är växlad.
Men att hitta något ställe som kan/vill växla sedlar till mynt är ingen barnlek kan jag lova. Absolut ingenting för amatörer.

Eftersom jag måste sköta denna växling på min privata och obetalda tid valde jag att gå direkt till Handelsbanken i Märsta centrum för att uträtta mitt ärende. Jag är ju kund där och därför borde de således kunna växla pengar till mig utan problem.

När jag klev in på Handelsbankens kontor i förmiddags möttes jag av två reklamskyltar med texterna:

"Alltid nära. Vi har flest bankkontor i hela Sverige"

och

"Alltid nära. Vi har personlig service dygnet runt"

Jag hade blivit mindre provocerad om jag mötts av två skyltar med hakkors på.

För att få tre hundra kronor växlade till mynt och tjugolappar fick jag vänta i tjugo minuter. Handelsbanken i Märsta centrum har nämligen bara EN kassa öppen och trots att det sitter väldigt många banktjänstemän i lokalen och ser viktiga ut när de knappar på sina datorer så är det INGEN av dem som reflekterar över att det står femton kunder och hoppar jämfota av irritation.
Det är så arrogant.

Istället för att skryta om att de har "flest bankkontor i Sverige" kanske Handelsbanken borde ha färre kontor och mer personal som är villiga att hjälpa kunderna?
Och det där med "personlig service" dygnet runt är en så urbota korkad mening att jag inte ens lägger ner energi för att kommentera den.
Inte fan är det någon arrogant banktjänsteman som skulle hjälpa mig att växla pengar om jag så önskade mitt i natten när de inte ens kan göra det på deras egna öppettider!

Mitt råd till Handelsbanken:
Ta ner de missvisande skyltarna eller lev efter vad ni lovar!

Kommentarer
Postat av: MIA

Om du flyger från ARN kan du växla i ankomsthallen på SEB ;-)

2010-08-13 @ 19:13:59
Postat av: Peter S

Helt enig - bankvärlden är mitt hatobjekt nr 1. Tjänar en massa, har ingen konkurrens, ska ha statlig hjälp om det går åt h-e och delar ut bonusar om det går bra. De skryter med att de är kundvänliga och behandlar oss som skit. Min bank Swedbank stängde ett kontor i området och hänvisade alla till ett annat 1 km bort. Jag kan leva med det. Men tror du de har utökat kapaciteten där? Icke. Två kassor och tjockt med folk varje dag.

Revolution!

2010-08-14 @ 11:12:16
URL: http://petersvanberg.se/
Postat av: Maria

Swedbank måste knipa förstaplatsen som landets sämsta bank! Jag är inte kund där men har en sådan bank precis i närheten.

Har varit in där ett par gånger för jag har varit tvungen men servicen där var katastrofal!

Så rätt, Peter! Revolution!

2010-08-17 @ 08:54:05
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0