Lite stressläsning inleder helgen

När jag hade läst klart Lars Keplers "Hypnotisören" förra sommaren stod det klart att jag inte tänkte betala närmare 200 kronor för att läsa en uppföljare.
Istället lånade jag bok nummer två, "Paganini-kontraktet", på biblioteket (det var i och för sig inte endast av snålhet - det senaste året har min förälskelse för biblioteket fått en nytändning).
När man lånar nya böcker så är lånetiden endast fjorton dagar. Det brukar i regel inte vara något problem för mig - det är sällan jag har hållt på med en bok längre än så såvida det inte varit speciella omständigheter runt omkring (som att jag har pluggat något samtidigt eller så).
Idag ska "Paganini-kontraktet" lämnas tillbaka. Senast klockan tre. Och jag har en bra bit kvar att läsa.

Förmiddagens aktivitet blir alltså att stressläsa klart den. I eftermiddag ska jag ju iväg på Sonisphere-festivalen och ha en nostalgitripp.

Recension av "Paganini-kontraktet" kommer förhoppningsvis i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0