Motsatsen till Dagens Goda Gärning

Mitt alarm ringde 03:40 i morse. Eller i natt om man ska vara riktigt petig. Tjugo i fyra på dygnet är mitt i natten. Lite halvt sovande snubblade jag ut i köket för att göra mig en stark kopp kaffe. Det var egentligen en ganska fridfull morgon. Alla fönster i lägenheten var öppna och varm luft strömmade in och försökte väcka mig.

Helt plötsligt när jag med stor möda försöker dricka mitt kaffe samtidigt som jag ska öppna mina ögon och vakna till, hör jag röster utanför fönstret. Ett stort gäng unga killar är på väg hem från krogen. Själv är jag på väg till jobbet.

I det ögonblicket gjorde jag den totala motsatsen till Dagens Goda Gärning: Jag önskade att de senare på dagen skulle vakna och ha en djävulsk baksmälla.

Ren och skär avundsjuka från min sida framkallade den önskan. Man blir lätt lite tvär vid den tidpunkten på dygnet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0