Exempel på MYCKET BRA kundservice
En förbannelse som verkar förfölja mig är att när jag har hittat en produkt eller dylikt som jag verkligen är nöjd med så verkar den försvinna på marknaden. Ett bra exempel på detta är de fantastiska rakbladen från Gilette (Sensor Excel for women) som inte längre går att få tag på i Sverige utan som jag nu får jaga när jag befinner mig utomlands.
Tyvärr går det heller inte att hitta kontaktuppgifter till Gilette i Sverige.
I somras hittade jag ett nagellack (ok, nu kanske mina manliga läsare börjar känna att detta inlägg är lite ytligt men stanna kvar en stund) som både klarade av arbetet ombord på ett flygplan (klarar ett nagellack det så är det riktigt bra) och hade exakt rätt nyans (vi har ju stränga direktiv för vad vi får använda för färger):
Isadoras Wonder Nail Wide Brush 607 Camelia
En flaska hittade jag i butik och sedan dess har jag med ljus och lykta försökt att hitta fler. I de flesta butiker i Stor-Stockholmsområdet samt i norra Sverige när jag varit där på besök.
Ingenstans fanns detta nagellack att finna.
Så i lördags skickade jag ett mail till Isadora och berättade om mitt dilemma. Om hur ledsen jag var över att inte kunna hitta mitt favoritlack någonstans och med en ödmjuk undran om jag möjligtvis kunde beställa direkt av dem.
Redan igår fick jag svar och här är ett exempel på bra kundservice: Självklart gick det alldeles utmärkt att beställa lacket. Snabbt och tillfredsställande svar.
Sånt gör mig så glad!
Tyvärr går det heller inte att hitta kontaktuppgifter till Gilette i Sverige.
I somras hittade jag ett nagellack (ok, nu kanske mina manliga läsare börjar känna att detta inlägg är lite ytligt men stanna kvar en stund) som både klarade av arbetet ombord på ett flygplan (klarar ett nagellack det så är det riktigt bra) och hade exakt rätt nyans (vi har ju stränga direktiv för vad vi får använda för färger):
Isadoras Wonder Nail Wide Brush 607 Camelia
En flaska hittade jag i butik och sedan dess har jag med ljus och lykta försökt att hitta fler. I de flesta butiker i Stor-Stockholmsområdet samt i norra Sverige när jag varit där på besök.
Ingenstans fanns detta nagellack att finna.
Så i lördags skickade jag ett mail till Isadora och berättade om mitt dilemma. Om hur ledsen jag var över att inte kunna hitta mitt favoritlack någonstans och med en ödmjuk undran om jag möjligtvis kunde beställa direkt av dem.
Redan igår fick jag svar och här är ett exempel på bra kundservice: Självklart gick det alldeles utmärkt att beställa lacket. Snabbt och tillfredsställande svar.
Sånt gör mig så glad!
Kommentarer
Trackback