Nu blir det åka av!

Jag har inga tider alls att passa idag. Inte en enda. Därför hade jag tänkt att dagen till ära åka pendeltåg. Ja, man vet ju inte riktigt OM eller NÄR man kommer fram just nu. Men jag packar ner lite snacks i handväskan (ifall man skulle riskera att svälta ihjäl) samt en tjock bok som underhållning (eller det kan diskuteras: just nu läser jag den sista boken om Wallander: "Den orolige mannen" av Mankell. Den är både långtråkig och seg).

Mitt månadskort på SL gick ut för några dagar sedan, så det måste förnyas. Glädjande nog har SL äntligen insett att de inte riktigt levererar sina kunder det dem utlovat (understatement of the year), därför ger de rabatt på åkandet (AB). Välkommet den här månaden då jag har studielånet att betala av på.

Av en händelse såg jag häromdagen en dokumentär om tsunamisNational Geografics. Där kan vi tala om riktiga naturkatastrofer.
Någonting för SL´s ledning att se kanske för att sätta saker och ting i perspektiv...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0