SL - norrlänningarnas vinterunderhållning
På fler än ett sätt är jag tacksam över att Sverige geografiskt ligger där det ligger. För skulle vi vara placerade i ett område på jordklotet där risken för jordbävningar och orkaner var större så skulle katastrofen vara total. Vi skulle bli helt handlingsförlamade. Som huvudstaden blir då det är dryga tio minusgrader och snöfall.
Kanske är det så att Stockholms Lokaltrafik medvetet orsakar detta kaos som råder för tillfället för att underhålla norrlänningarna. För tro mig när jag säger att de skrattar åt oss.
T-centralen i Stockholm var nu på kvällen helt lamslagen. Fullständigt. Som om vi precis drabbats av en naturkatastrof. Som om det var första gången någonsin som vi upplevde snö och minusgrader på dessa breddgrader.
Det som retar mig mest är att SL faktiskt ljuger sina kunder rakt upp i ansiktet. När man står på perrongen och fryser arslet av sig (för det gör vi stockholmare när det är tio minusgrader) så får man var tionde minut höra en förinspelad röst som meddelar att tågen är försenade på grund av väderleken (nä???) och att information finns att få på monitorerna runt om på stationen.
Det där är fullkomlig lögn! Jag har flera hundra människor som kan vittna om detta. För det kommer nämligen inte upp någon "information" som utlovat på monitorerna.
Den fysiska personalen på plats - de arma stackarna som sitter i biljettkurarna - har inte heller någon information att ge (eller så förstår de helt enkelt inte sig på den). Ja, nu är jag medveten om att det knappast är kärnfysiker som sitter och stämplar tågbiljetter utan förmodligen människor som gör samhällstjänst men även dessa borde veta skillnaden på "ankommande" och "avgående".
Just när det gäller service är svenskarna i särklass sämst i hela världen (jag har även besökt NK idag där jag ville gå fram till flera försäljare och förklara för dem att det är kunderna som är orsaken till att de har lön). Och SL är bäst på att vara sämst.
Det är bättre att inte säga någonting alls än att ha ett inspelat meddelande som ger falsk information. Det gör bara kunderna - alltså vi som ser till att ni får lön varje månad - bara irriterade. Och det är inte alls bra för business.
Jag ska dessutom ge SL ett gratis tips till nästa vinter (ja, jag bjuder på denna för att jag är en så givmild person): Det kommer att bli minusgrader även nästa vinter. Och förmodligen även snö. Så nu när ni har fått denna förhandsinformation kanske ni är lite mer förberedda på vad som komma skall.
Kanske är det så att Stockholms Lokaltrafik medvetet orsakar detta kaos som råder för tillfället för att underhålla norrlänningarna. För tro mig när jag säger att de skrattar åt oss.
T-centralen i Stockholm var nu på kvällen helt lamslagen. Fullständigt. Som om vi precis drabbats av en naturkatastrof. Som om det var första gången någonsin som vi upplevde snö och minusgrader på dessa breddgrader.
Det som retar mig mest är att SL faktiskt ljuger sina kunder rakt upp i ansiktet. När man står på perrongen och fryser arslet av sig (för det gör vi stockholmare när det är tio minusgrader) så får man var tionde minut höra en förinspelad röst som meddelar att tågen är försenade på grund av väderleken (nä???) och att information finns att få på monitorerna runt om på stationen.
Det där är fullkomlig lögn! Jag har flera hundra människor som kan vittna om detta. För det kommer nämligen inte upp någon "information" som utlovat på monitorerna.
Den fysiska personalen på plats - de arma stackarna som sitter i biljettkurarna - har inte heller någon information att ge (eller så förstår de helt enkelt inte sig på den). Ja, nu är jag medveten om att det knappast är kärnfysiker som sitter och stämplar tågbiljetter utan förmodligen människor som gör samhällstjänst men även dessa borde veta skillnaden på "ankommande" och "avgående".
Just när det gäller service är svenskarna i särklass sämst i hela världen (jag har även besökt NK idag där jag ville gå fram till flera försäljare och förklara för dem att det är kunderna som är orsaken till att de har lön). Och SL är bäst på att vara sämst.
Det är bättre att inte säga någonting alls än att ha ett inspelat meddelande som ger falsk information. Det gör bara kunderna - alltså vi som ser till att ni får lön varje månad - bara irriterade. Och det är inte alls bra för business.
Jag ska dessutom ge SL ett gratis tips till nästa vinter (ja, jag bjuder på denna för att jag är en så givmild person): Det kommer att bli minusgrader även nästa vinter. Och förmodligen även snö. Så nu när ni har fått denna förhandsinformation kanske ni är lite mer förberedda på vad som komma skall.
Kommentarer
Trackback