Jag vill vara en god fe

Min sinnesstämning just nu kan närmast beskrivas som euforisk. Jag har så mycket positiv energi omkring mig, en del orosmoln på himlen börjar att skingras och inom mig har jag massor av optimism.
Jag har till och med - för första gången på mycket länge - börjat våga att planera saker. Inte för 120 år framåt, utan små saker som jag tidigare inte vågat planera in på grund av den ekonomiska situationen man är i som arbetslös. Bara en sådan sak som att kunna gå till frisören igen känns oerhört priviligerat.

Livet går helt enkelt åt rätt håll.

När jag kom hem igår efter en intensiv, men mycket rolig, vecka i Oslo var hela jag fylld med glädje. Och i den stunden - när jag var som lyckligast - fick jag veta att en av mina vänner drabbats av ett rejält bakslag i livet. Han är en sådan person som faktiskt förtjänar framgång och lycka eftersom han har arbetat väldigt hårt för att nå dit han var. Dessutom har han hjärtat på rätt ställe, en härlig humor och utstrålar positiv energi som han generöst delar med sig av till alla.

I den stunden ville jag vara en god fe. Jag ville ha ett magiskt trollspö som jag kunde sprida stjärnstoft med och ställa allting till rätta.
För jag vill så gärna tro på karma och när en dörr stängs så öppnas ett fönster. Men det är inte alltid lätt att behålla den tron.
Jag kan bara hoppas att bra saker händer bra människor i slutändan.


Kommentarer
Postat av: Peter S

Du har helt rätt. Alla räkningar ska betalas, säger min kloka gamla mor och så är det. Och har man plus på livskontot, som din gode vän verkar ha, så kommer återbäringen till sist. Även om det kan se mörkt ut ibland. When you're going through hell, keep going.

2010-07-11 @ 10:48:03
URL: http://petersvanberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0