Dagens Goda Gärning

Sedan en tid tillbaka har jag försökt att kämpa mig igenom Marian Keyes senaste bok, "Oväntat besök på Star Street". Jag läser några kapitel då och då och har hunnit med några andra böcker emellan.
Den är nämligen långt ifrån lika bra som Keyes tidigare böcker. Jag tror att jag ändå försöker att komma igenom den för gammal vänskaps skull (samt förhoppningen om att den så småningom tar sig).

Nåväl, i den här boken är det bland annat ett par (det är vansinnigt mycket folk och namn att hålla reda på vilket också medför att det är svårt att koncentrera sig) som har som mål att varje dag göra Dagens Goda Gärning.

Det blir en ny kategori på bloggen från och med nu.

Jag försöker göra Goda Gärningar så ofta jag bara kan. Härom dagen, till exempel, hjälpte jag en halvblind gammal dam först över gatan och sedan ledde jag henne in på ICA. Det var en God Gärning även om jag i ärlighetens namn under hela händelseförloppet funderade över varför denna äldre dam inte hade assistans av mer proffisionellt slag. Hon var ju en måltavla för illasinnade personer (fick en hemsk bild i huvudet att hormonstinta ynglingar misshandlade denna ömtåliga dam och snodde hennes handväska). Resten av dagen gick jag omkring och oroade mig för henne.

Dagens Goda Gärning. Ska försöka utträtta uppgiften så ofta tillfällena uppstår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0