Ingen Malou i närheten av min kronprinsessa, tack!

Döm mig inte för hårt nu, men idag köpte jag ett exemplar av Svensk Damtidning. Det var ett repotage i den om Den Officiella Bröllopsserien (åh, så mycket fint!) och på ens födelsedag får man göra lite som man vill.
Jag bläddrade igenom tidningen och såg en krönika av en... skribent (för inte kallar de väl sig för "journalister" de som arbetar på dessa tidningar?) som heter Daniel Nyhlén (tillika självutnämnd "hovexpert") med rubriken: "Malou borde intervjua kronprinsessan Victoria".

Borde hon inte alls!

Jag är inte riktigt säker på att Nyhlén i sin krönika driver friskt med sina läsare eller om han faktiskt menar allvar (i så fall kanske han borde börja skölja frukten innan han äter den). Jag citerar:

"Jag hade helt glömt av hur duktig journalisten Malou von Sivers är i sina intervjuer. Påläst och intresserad låter hon sina gäster växa och prata till punkt."

Malou von Sivers står väl för allt det motsatta? Aldrig har väl en tv-personlighet varit så uppenbart ointresserad av sina gäster som hon. Dessutom avbryter hon alltid sina intervjuoffer och påläst är hon inte i något ämne. Minns när temat i hennes program var "bloggar" och hon har mage att inleda med att säga att hon inte läser dem alls.
Framför allt har hon en otrevlig framtoning vilket gör att jag är övertygad om att hon har en hållhake på TV4´s VD (hon kan omöjligt ligga med honom, för då skulle hon inte vara så sur).

Nej, Malou von Sivers ska hålla sig borta från min kronprinsessa. Det stundande bröllopet ska vara en glädjens högtid och då undanbedes sura bitterfittor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej fina du, måste skriva ett inlägg. Det finns en anledning till att tv4 inte fick sändningsrättigheterna till bröllopet utan svt, tänk att jag skulle börja lägga mig i bröllopet...du har lyckats....tjohoo...



vad gäller malou(skriver hennes namn med gemener på vilje...tihi), så är hon nog den mest egocentrerade person jag sett på tv. Fick höra att när hon intervjuade Nelson Mandela, pratade hon om sina erfarenheter till honom......helt galet, det var kanske du som sa....



Ännu en stor kram på din föddelsedag från Martin

2010-03-09 @ 21:27:30
Postat av: Maria

Jag tror att djupt där inne i det goda hjärta du har, så finns det en sann rojalist ;)



malou (jag hakar på med gemener) är en KAT A STR OF (som 80-talisterna skulle ha uttryckt det).



Puss och kram, min vackre vän!

2010-03-09 @ 21:33:18
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Mika

Malou von Sivers är en riktig idiot...

2010-03-10 @ 00:05:57
URL: http://mikaaalto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0