Boka läkartid: en rejäl utmaning

Det är inte lätt det här med att ha ett skiftarbete när man ska boka in en läkartid (det är väl i och för sig en utmaning ändå).
Förra tisdagen var jag i väg och röntgade min hälsena. Sedan skulle jag ringa tillbaka till Idrottskliniken för att boka en tid för att gå igenom bilderna.
Deras telefontider för tidsbokning är måndag-torsdag mellan 13:00-15:00.

Först igår hade jag möjlighet är ringa dem. Och inte förrän den 22 november fick jag min tid.

Jag bedömer läget som kritiskt nu. I går kväll trodde jag att hälsenan skulle gå av under spinningpasset.

Aj.

Kommentarer
Postat av: Agilitydream

Var försiktig nu så inte hälsenan smäller av.

2010-11-09 @ 08:23:35
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: Peter Svanberg

Jag fick smäll på lillfingret i en basketmatch i somras och det gjorde ont efter flera veckor. Då gick jag förbi läkarhuset Ellenbogen i Malmö och tänkte att jag testar väl. Fick tid hos doktorn nästa dag. Kom in direkt då, han klämde, skrev en remiss, tog 5 minuter.

Gick direkt till röntgenavdelningen i samma hus, satt 5 minuter, blev inkallad, röntgad på 3 minuter, gick upp till doktorn, väntade 5 minuter, sen inkallad, bilderna låg då på hans dator och han kunde se problemet. Eftersom jag aldrig är sjuk eller (i vanliga fall inte) skadad så känner jag inte till hur sjukvården är numera, men läser ju ofta om allt elände. Men detta var en mkt positiv upplevelse, modernt och proffsigt!

Har du ont i hälsenan ska du inte träna. Gå till laser- och ultraljudsbehandling. Så fixade jag min inflammerade sena i fingret.

2010-11-09 @ 23:36:50
URL: http://petersvanberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0