Förseningar ok - men inte särskrivningar!

Jag ska ha en heldag i den kungliga huvudstaden idag (vill också påpeka att jag klev upp 05:30 på ledig dag för att gå i tio minusgradig kyla och köra ett spinningpass först).
Jag ska inleda förmiddagen med ett besök hos frissan. Sedan ska jag till Åhléns för att leta efter en riktigt bra gryta som jag kan köpa för de 1200 kronor jag har tillgodo att handla för.

När man beger sig från förorten till city så är det bästa och billigaste alternativet att åka pendeltåg. Jag förespråkar kollektivtrafiken av flera skäl - främst ur miljösynpunkt. Men man ska också veta att ska man åka med SL så kräver det lite planering eftersom det är allt annat än pålitligt.

Jag misstänker nämligen att SL har missuppfattat sitt geografiska läge eftersom de varenda år blir chockade över att det kommer snö på vintern och att löven faller på hösten (det är min personliga förseningsfavorit - "lövhalka").

Så när jag ska åka pendeltåg går jag alltid in på deras hemsida för att kolla läget. Man kan behöva åka en bra stund innan man hade planerat.

Mycket riktigt. Tågen idag är försenade. Men då vet jag det och behöver inte få mig en överraskning är jag kommer ner till stationen.

Jag kan acceptera förseningar. Vad jag dock inte under några som helst omständigheter kan acceptera är att man på en offentlig hemsida för Stockholms Lokaltrafik särskriver.
Jag citerar:

"Generella följd förseningar..."

Det ser för jävligt ut! Jag har ont i ögonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0