Not so very "häftigt" att betala kommunalskatt i Sigtuna kommun idag

Inför valet i höstas fick en av sosse-pamparna i Sigtuna kommun en allvarlig släng av hybris och satte sitt porträtt på en gigantisk affisch som storleksmässigt hade passat bättre vid Time Square än det lilla torget vid Märsta station.
Den måste ha kostat en förmögenhet.

Den måste ha varit så pass dyr att kommunen nu inte längre har råd att skicka ut plogbilarna för att göra sitt jobb. För på varenda jävla trottoar jag har försökt att gå på idag har det varit en halvmeter snö som jag har kämpat mig igenom.

Det känns väldigt "ohäftigt" att betala kommunalskatt idag när prioriteringen av mina pengar är käpprätt åt helvete. Jag lade aldrig sosse-pampens namn på minnet men jag hoppas att han ger sig ut på gatorna idag, halkar illa och bryter benet.
Först då lär väl plogbilarna komma ut och göra det dem ska.

Sedan kan han kyssa mig i arslet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0