Kan man låta bli att älska SL??
SL har en kundtjänst dit man kan maila sina frågor. För ELVA DAGAR SEDAN mailade jag dem en fråga om vilken busskur det var som gällde för nattbussen eftersom skyltningen ute på Arlanda inte är den bästa (tro mig när jag säger att man inte orkar springa omkring bland alla busskurer mitt i natten och leta efter en arbetsdag på tolv timmar).
Det kom aldrig något svar från SL så jag tog reda på informationen själv. Dessutom hittade jag efter många om och men tidtabeller för nattbussarna uppsatta så jag hittade rätt busskur.
Till historien hör också att jag har åkt nattbussen till Arlanda för ett par veckor sedan.
Igår - tio dagar efter jag behövde informationen om vilken busskur som gällde - fick jag detta svar per mail:
Hej Maria!
>
> Tack för ditt e-brev.
>
> Linje 592 trafikerar inte Arlanda utan åker sträckan Märsta-Centralen.
> Om det är dagtid du planerar att åka från Arlanda till Märsta ska du åka med buss 583(stannar vid Terminal 5, 4, Sky City och terminal 2)
>
> Om du önskar lämna ytterligare upplysningar i detta ärende som har nummer 614052, vänligen använd nedanstående länk.
>
Som ni säkert förstår blev jag ytterst förvirrad av SL´s svar. Därför klickade jag på länken och svarade dem med att jag tyckte det var märkligt att en busslinje som jag åkt med enligt dem inte existrerar och ifrågasatte om chauffören körde svart. Inte för att man kan anklaga honom för någonting eftersom linjen finns med både på SL´s hemsida samt vid busshållsplatserna.
Sedan krävde jag att de OMEDELBART skulle ta bort informationen om denna busslinje på nätet samt vid busshållsplatserna om det var så att linjen - som de påstår i mailet - inte finns.
Svaret på min fråga fick jag aldrig.
SL. Man kan inte låta bli att älska dem.