Spinningskor i min ägo

Jag har tränat spinning relativt regelbundet i elva år. Den senaste tiden har det blivit väldigt mycket cyklande eftersom jag har fått en nytändning i mitt tränande.
Någonting som jag dock aldrig har kommit mig för att skaffa mig under dessa år är cykelskor. En stor anledning till det är att det faktiskt inte är så lätt att hitta. När jag var uppe i Luleå i torsdags eftermiddag gick jag in på Stadium för att titta på ett par men inte ens ett av landets största kedjor för träningsartiklar har det i sitt sortiment.

Nu har jag dock kommit till den punkten då jag inser att ett par speciella cykelskor är ett måste om jag ska kunna fortsätta att träna.

Av en av instruktörerna på gymmet fick jag tips om att åka till Cykelhuset i Väsby för att leta skor. Jag hade förberett mig på att de skulle vara svindyra men faktum är att de "bara" gick på 1100 kronor inklusive clips. Och då fick jag ett par strumpor med på köpet!

Det blir premiär för mina nya skor på spinningen i morgon. Redan nu är jag övertygad om att det var en bra investering.


Dessvärre fanns dem inte i rosa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0