Laddat med spänning

Nu har jag bunkrat upp med lite spänning i höstkylan (ja, alltså just nu är det väldigt skönt ute - hade alldeles för mycket kläder på mig på min lilla promenad till biblioteket). Tre böcker lånade jag idag:

1. "Stormvarning" av Michael Katz Krefeld.
En dansk författare som nyligen kommit ut med sin andra bok på svenska, "Peter Pans hemlighet". Den lät väldigt intressant så därför måste jag läsa den första innan (jag måste läsa böcker av samma författare i kronologisk ordning - i alla fall när huvudpersonerna är demsamma).

2. "Lilla stjärna" av John Ajvide Lindqvist.
Jag har ännu inte läst någonting av honom trots att hans "Människohamn" legat i en av mina "pocket som ska läsas"-högar hur länge som helst. Misstänker att det är en författare som jag bara vågar läsa dagtid.

3. "Tjockare än vatten" av Mark Billingham.
Det är flera år sedan jag läste någonting av honom men jag minns att jag då tyckte hans böcker var mycket bra. Därför har jag höga förhoppningar även om denna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0