Allmän bojkott av kvällstidningsskvallret?

Runtom på Arlanda flygplats finns Expressen gratis (jag tror att det är endast inom tullarna visserligen men poängen är att de är lättillgängliga och kostnadsfria). Jag brukar ta ett exemplar med mig när jag slutar för dagen som jag kan bläddra igenom på bussen hem.

Det gjorde jag även idag. Och detta är förstasidan som möter mig:



I samma stund som 3 miljoner människor hotas av svält i östra Afrika så väljer Expressen denna framsida. Jag har rätt höga tankar om mina landsmän och tror att de flesta tänker: "Vem fan bryr sig?". I annat fall kan vi avsäga oss rätten att kalla oss för i-land här och nu.

Men... jag är inne i något positivt flow just nu då jag försöker vända saker och ting till det positiva, så jag tänkte så här:

Alla ni som betalar för denna dynga till kvällstidning, kunde inte ni i morgon (eller flera dagar framöver) bojkotta den och istället skänka pengarna som ni skulle ha lagt ut till de organisationer som försöker rädda livet på de som svälter? Skulle inte det kännas bra? Bara för att göra en rejäl markering liksom.

Valmöjligheterna är flera:

Läkare utan gränser

UNICEF, Röda korset, Rädda barnen

Är ni med mig?

Kommentarer
Postat av: Gealach

Ja, precis så tänker jag med, vilka är det som köper dyngan dag ut och dag in? Vad har det här för nyhetsvärde, undrar man?

2011-08-03 @ 16:20:26
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Liv

Absolut! Jag blir vansinnigt upprörd minst en gång när jag läser endera kvällstidningarna. Men ändå så läser jag, tyvärr.

De tar inget somhelst ansvar för vad de lägger ut.

Om vi räknar lite...

7 nummer av expressen x 12 kr= 84x 4 veckor=336kronor

och det endast för ena tidningen en månad. Många köper båda + bilagor. Blir en ansenlig hög med pengar som kan göra nytta!

Jag är med, och min själ kommer att må bättre. /Liv

2011-08-04 @ 06:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0